ראשיאודותצלילה וטיוליםשונותגלריהספר מבקריםמפת האתרenglish
צלילה וטיולים > הפיליפינים 2009 > התחלת הטיול > ספארי צלילה בטובטהא > צלילה באנילאו > כרישי לוויתן בדונסול

הפיליפינים, אפריל 2009: צלילה באנילאו

18.4.2009
קמנו בבוקר לחום וללחות של הפיליפינים בעונה הזו של השנה. תמיד חם ולח אבל בחודשי אפריל-מאי אפילו יותר. נסיעה קצרה עם יובל וקריסטיאן לשדה, שם אנחנו פוגשים שוב את גבי ואנדרס הגרמנים (זוג חביב שפגשנו בספארי וצללו כמעט בכל מקום בעולם), נפרדנו מהם לשלום וטסנו למנילה שם גם אמרנו שלום לקריסטיאן ויובל שהמשיכו ביחד לפוארטו גאלרה. משדה התעופה לקחנו מונית לאנילאו. המונית היתה חדשה ונוחה והמחיר לשנינו היה 3000 פזוס (כולל כבישי אגרה וטיפ לנהג). מתחילים לנסוע ומנילה ניראית כמו עיר שלא נגמרת: נוסעים ונוסעים התנועה הצפופה ואנחנו עדיין בעיר. השטח של מנילה-רבתי הוא עצום וחיים בה מעל 11 מיליון איש (קרוב ל-20 מיליון במטרופולין שלה) ותנאי החיים הקשים ניבטים מכל עבר. נרדמתי והתעוררתי לנופים ירוקים של מדינה טרופית. גשם כבד התחיל לרדת כבר בדרך והמשיך לרדת גם כשהגענו לאנילאו. ההגעה ל-Outrigger Resort באנילאו כרוכה בירידה של 20 מטר ברגל. מעולם הטיפ לסוחבי המזוודות לא היה מוצדק כמו שכאן.

Anilao: Outrigger Resort

לכמה זמן היינו ממש בתוך ענן שהסתיר את צידו השני של המפרץ. לאחר זמן יצאה השמש ויצרה קשת כפולה ומרהיבה מעל המפרץ. עם השמש מדד הלחות עלה פלאים. אני מקווה שמחר מזג האויר יישתפר ומצב האוזניים שלי גם יישתפר.

19.4.2009
מזג האויר השתפר ויש שמש. מיכל יצאה לצלול ואילו אני נשארתי יבש כדי לתת לאוזניים לנוח עוד יום. כמות המקטמיים בריזורט מצטמצמת כי סוף השבוע נגמר וזה יום מצויין לנוח, לקרוא, לחשוב ולקחת הכל באיזי.

Anilao: בז'י בבריכה. אחרי שהיה בברלין בפברואר - הוא קפץ לפיליפינים
Anilao: בז'י בבריכה

הריזורט עצמו מאד בסיסי, מיושן קצת, לא נקי קצת, ללא מים חמים ובכלל דורש שיפוץ דחוף. אבל היה בסדר איכשהו, אני מניח..

20.4.2009
הריזורט התרוקן לגמרי ואני ומיכל הם האורחים היחידים כאן. קצת מוזר, אבל שקט מאד. יוצאים היום ליום צלילות במפרץ. לשימחתי האוזניים במצב מתפקד - לא הכי טוב אבל במצב שמאפשר לצלול שוב. ביומיים הבאים צללנו באנילאו כ-4 צלילות בסידור מצוין של 2 צלילות ביום: התארגנות ב-8 וחצי בבוקר, בערך 4 שעות בים ובצהריים אנחנו כבר חזרה בריזורט. נכון, 4 צלילות זה לא נשמע הרבה, אני מסכים, הלוואי שיכולתי לצלול שם עוד, אבל ארבעת הצלילות האלו היו נפלאות. היינו היחידים גם במועדון הצלילה כך שהיה לנו DM פרטי, סירה פרטית והכל התנהל בקצב שלנו.

יומן צלילות
הצלילות עצמן מהנות מאד. מבחינת הרוגע, אולי הצלילות הכי כיפיות שהיו לי מזה זמן רב. המאקרו כאן משגע וכל מה שצריך זה לצלול לאט ובאיזי ולפקוח את העיניים. לפעמים הדברים צצים מעצמם, לפעמים צריך לחפש אותם ולפעמים צריך לצעוק בווסת כדי לסמן זה לזו כשמישהו רואה עוד חשופית ססגונית או עוד אנטנר. דווקא בצלילות האלו הגעתי לגבולות הדקו, פשוט לא רוצים לצאת מהמים.

צלילה 1 | אתר: Kerbis Rock | זמן: 56 דקות | עומק: 28 מ' | עומק ממוצע: 13.4 מ' | טמפ': 28° | ****
הפלגה של 20 דקות מהמועדון לאתר שנמצא בצמוד לאי קטן. כבר בכניסה למים רואים שהחיים הקטנים נמצאים בכל מקום. על הסלע הגדול באתר אלפי מלפפוני ים קטנים וצהובים. על אותו סלע, גם אם לא ממש מחפשים נמצאות חשופיות לרוב, כמויות גדולות של חבצלות ים בכל מיני צבעים, עקרבנונים ואנטנרים. קיווינו לראות גם אנטנרים קטנים אבל מה שראינו היה בהחלט מספק: שניים שחורים ואחד אפור. כולם מכוערים להחריד.

צלילה 2 | אתר: Biatriz 1 | זמן: 45 דקות | עומק: 23.2 מ' | עומק ממוצע: 14 מ' | טמפ': 29° | ****
בנוסף למאקרו הרב בצלילה הזו, גם הריף עצמו מאד יפה. גבעת הריף עולה עד לעומק של 5-6 מטרים ומלאת חיים. הרבה אלמוגים קשים, חבצלות ים, דגי ריף, שושנות ים וכמובן חשופיות.

21.4.2009
צלילה 3 | אתר: Cathedral | זמן: 46 דקות | עומק: 29 מ' | עומק ממוצע: 16.2 מ' | טמפ': 29° | ***
בעומק של 30 מטר נמצאת מצבה ובה קבור אפר של נזיר או כומר או מישהו אחר שכבר הספקתי לשכוח. מארבע הצלילות זו היתה פחות טובה, אבל עדיין המאקרו נמצא בכל מקום.

צלילה 4 | אתר: Twin Rocks | זמן: 67 דקות | עומק: 16.8 מ' | עומק ממוצע: 10.1 מ' | טמפ': 29° | ****
צלילה מצוינת גם בזכות הריף הבריא ומלא החיים, גם בזכות להקת הג'קים הגדולה שנמצאת שם באופן קבוע וגם שוב - בגלל המאקרו. בצלילה קודמת שלה באתר, מיכל ראתה שם Devil Scorpion Fish שלצערי הפעם לא ראינו אותו. עוד דברים שראינו: תמנון אחד שהתחבא, Blue Ribbon Eel וגם פרט נוסף שחור. אחרי הצלילות האלו באנילאו הפכתי לחובב חשופיות מושבע.